Customer Journey

De customer journey, een populaire term, maar wat betekent het nu eigenlijk en wat kunt u ermee als ondernemer?

 

De perfecte reis

Letterlijk betekent het de klantreis. De reis van een klant begint ver voordat hij bij u in beeld is, via een bericht of een fysiek bezoek. De klant kiest op basis van zijn wensen, welke dat ook mogen zijn. En uiteindelijk kiest hij waar hij zijn product of dienst gaat afnemen.

Voor u begint dan pas de reis. De klant kiest een leveranciers en de verkoper gaat hard aan het werk, of de online verkoopfunnel online functioneert. De klant ontvangt zijn product en is tevreden en bedankt u. Wow een perfecte reis!

– De perfecte journey bestaat misschien niet…

Is dat zo, nee zo werkt het meestal niet. De voorkant (verkooptraject) is vaak wel goed ingericht, mits vindbaar. Direct daarna krijgt de klant echter met alle facetten van het bedrijf te maken, de communicatie over zijn bestellen via marketing of klantenservice, de afdeling distributie voor correcte en tijdige levering, de afdeling facturatie. En wat als er ergens iets niet volgens planning loopt. Wie informeert de klant? Etc. Zijn alle medewerkers en afdelingen op de hoogte van de stappen in dit proces. Communiceert en werkt iedereen op dezelfde manier? Weet iedereen waar uw bedrijf voor staat? Wat wilt u uitstralen? Gemak, Kwaliteit, Service, Snelheid? Kortom, heeft de klant een eenduidige beleving?

Kwaliteit, Service, Snelheid? Kortom, heeft de klant een eenduidige beleving?

Het antwoord hierop is nee, absoluut niet. Vaak is de frontoffice (de voorkant) heel klantvriendelijk, want ja daar moet iets verkocht worden. En tja op de andere afdelingen is het klantcontact minder van belang, denkt men.

De perfecte journey bestaat misschien niet, maar is ook niet alleen weggelegd voor grote moderne bedrijven als een Amazon of Ikea. Wij helpen u om de perfecte reis te creëren. U bepaalt zelf tot hoever u wilt gaan. Het begint met een goede eenvoudige schets. Wat zou de ideale reis zijn? Daarna kijken we wat daarvoor nodig is. Hoe krijgt u alle medewerkers mee. Hoe creëer je ook intern een beleving? Touch points aanwijzen en processen vereenvoudigen. En het mooie is, de prefecte klantbeleving zorgt ook intern voor een grote trots dat men onderdeel uitmaakt van het geheel. Want elke schakel is even belangrijk hierin. Dat maakt de cirkel rond.

Alles voor de klant!

Wat hebben wij nog meer?

Moeiteloos Verkopen

Jij bent in staat je eigen resultaten positief te beïnvloeden. Door veranderen beter.

Communicatie

Door inzicht in communicatieprocessen resultaat ingrijpend beïnvloeden. Maatwerktraining met een unieke aanpak.

Focus en Prestatie

Een onconventionele en deels fysieke training. Door focus kun je presteren, overwinnen en groeien.

Klantverbinding

Klantcontact verbeteren door echt de verbinding te zoeken met de klant. Maar ook de interne afdelingen met elkaar verbinding door inzicht te krijgen in de klantreis. Wij helpen met advies, training of interim-management.

 

Teambuilding

Door uitgebalanceerde opdrachten en technieken zoeken we de grenzen en de mogelijkheden van communicatie, samenwerking en vertrouwen.

Interim Management

Uw team verder ontwikkelen, door intensieve ondersteuning vanuit interim management gecombineerd met coaching of training.

Benieuwd hoe wij dit doen?

Neem contact met ons op en onder genot van een kopje koffie kunnen wij u er alles over vertellen.